Nerimas turbūt yra viena dažnesnių būsenų. Kartais galima labai aiškiai pajusti nerimą, klausti savęs, dėl ko taip jaučiuosi, ko bijau, ieškoti būdų, kaip juo atsikratyti ar jį sumažinti. Tokį nerimą turbūt pajautę yra visi. Kartais būna, kad nerimas ima veikti mūsų elgesį mums to nė nesuvokiant. Iš nerimo žmogus gali imti daug valgyti, arba priešingai – nevalgyti, kelias dienas, mėnesius, eiti kelioliką ratų aplink seniai išvaikščiotą mišką, sapnuoti neramius sapnus, nemiegoti arba priešingai – miegoti didelę dienos dalį, imti pyktis su daugeliu aplink esančiu žmonių, skirtis su draugais, partneriais ir kita. Toks nerimas yra sunkiai pakeliamas ne tik dėl to, kad sunku pakeisti elgesį, bet labiau dėl to, kad sunku suprasti, kodėl jis atsiranda.

Nerimo priežastys būna įvairios. Yra situacijų, kurios gana universaliai kelią nerimą visiems: skyrybos, ligos, netektys, o ir vedybos, darbo pokalbiai, dažnai nerimą sukelia tik mintys apie įvairius dalykus. Tačiau vienas ir tas pats įvykis žmonėms reiškia skirtingus dalykus. Pavyzdžiui, išsiskyrimas vienam žmogui gali sukelti labai stiprų nerimą dėl baimės būti vienam, o kitam – iš jausmo, kad esi nereikalingas. Psichoterapijoje galima šiuos dalykus pažinti ir taip keisti įvairius dalykus ir jausmą savo gyvenime.